ZVÝŠIL VÁM DODAVATEL ZÁLOHY, ZASLAL VÁM NOVÝ CENÍK I KDYŽ MÁTE FIXACI, NEMŮŽETE SE
S DODAVATELEM SPOJIT? PAK VÁM DOPORUČUJEME PŘEČÍST SI NÁSLEDUJÍCÍCH PÁR ŘÁDKŮ

Energetický trh zaznamenává v posledních měsících vlnu zdražovaní. Vyšší ceny spotřebitelé pociťují zejména u obchodní složky elektřiny i plynu, tedy u části, kterou můžou ovlivnit výběrem dodavatele. Přinášíme pár rad a tipů, jak si poradit s některými situacemi.

1. Zvýšil vám dodavatel zálohy?

Nyní se u části spotřebitelů začal vyskytovat takový nešvar. Konkrétně jde o oznámení zvýšení záloh mimo zúčtovací cyklus i když je cena fixovaná např. na 2 roky. Dodavatelé si navýšení hájí situací na trhu a prudkým zvýšením cen.

Důležité však je, abyste si přečetli svou smlouvu. Pokud máte na smlouvě uvedeno, že je cena sjednaná po celou dobu fixace, nemá dodavatel jakýkoliv důvod zálohy navyšovat nebo vám dokonce zvyšovat cenu za dodávku. 

Opodstatněný důvod pro zvýšený záloh je pouze jediný, a to, když vám vznikl větší nedoplatek na posledním vyúčtování nebo se Vám zvýšila razantně spotřeba, případně byl dodavatel oprávněn Vám cenu skutečně navýšit. Dodavatel zvýšení oznamuje zpravidla přímo ve vyúčtování.

2. Dodavatel vám oznámil navýšení ceny?

2.1) Přečtěte si svou smlouvu. Pokud máte cenu fixovanou na smluvené období (1,2 nebo 3 roky), máte možnost s navýšením ceny nesouhlasit a trvat na dodržení podmínek uvedených ve smlouvě.

2.2) Můžete odstoupit od smlouvy bez sankcí a poplatků, nejpozději 10 dnů před tím, než má nová cena nabýt platnost (příklad: dodavatel oznámí změnu ceny k 1.1.2022, je nutné písemně podat odstoupení tak, aby jej dodavatel obdržel nejpozději 20.12.2021). Můžete tam také doplnit datum, ke kterému chcete smlouvu ukončit. Z naší praxe doporučujeme 30 až 40 dní od zvýšení cen, tak abyste měli dostatek času si nového dodavatele vyhledat. Poté vám zašle dodavatel potvrzení o odstoupení.

2.3) Pokud máte smlouvu na dobu neurčitou, máte možnost vyhledání nového dodavatele. Výpovědní lhůta je většinou u tohoto typu smluv 3 měsíce. Pokud Vám však dodavatel oznámí zvýšení cen, nemusíte čekat celé 3 měsíce, ale platí pro Vás možnost odstoupení zmíněná v bodu 2.1.

3. Dodavatel nereaguje, nemůžete se s ním spojit?

Pokud se svým dodavatelem chcete řešit nějaký problém a ten Vám nereaguje, neváhejte se na nás nezávazně obrátit. Dokážeme Vám poradit a nasměrovat co můžete dělat.

Denně odpovídáme na dotazy spotřebitelů týkající se omezené komunikace jejich stávajících dodavatelů. Právě to je jeden z důvodů proč využít naši službu LICIT a tak jako naši klienti, ani Vy nemusíte být na dodavatele sami.

Pomůžeme Vám s řešením a službu LICIT můžete využít zdarma bez jakýchkoliv skrytých poplatků či sankcí včetně právního servisu.

MŮŽETE NÁS OSLOVIT I VY

na čísle 📞800 303 070,
emailem na 📧 info@licit.cz
nebo rovnou kontaktním formulářem na přiložených odkazech.