Každý z nás se nejméně jednou setkal s telefonátem nebo návštěvou, která nás měla přesvědčit uzavřít novou smlouvu na energie. I přes snahu omezit zákonem samotný podomní prodej, se na trhu stále objevují triky, jak na běžné domácnosti vyzrát. Na co si dát pozor a jak se bránit nezvaným návštěvám podomních prodejců?
ZÁKAZ PODOMNÍHO PRODEJE NENÍ PŘEKÁŽKOU
Obchodníci stále vymýšlejí nové taktiky, jak obejít nařízení o zákazu podomního prodeje. Běžně se tak můžete setkat s tím, že obchodník zavolá a tvrdí:
- „jsme od distributora, a protože se od 1.1.2019 změnila výše distribučních poplatků, přijdeme Vám zkontrolovat, že máte všechno správně nastaveno“
- „jsme od Vašeho stávajícího dodavatele a nyní jsme zlevňovali, tak Vám přijdeme překontrolovat vyúčtování, zda to máte všechno v pořádku“
Samozřejmě že si dotyčný v domnění, že se jedná skutečně o stávajícího dodavatele nebo distributora, domluví s prodejcem schůzku. Prodejce tak jednoduše obešel zákon, neboť jej spotřebitel pozval sám k sobě domů. Na konci schůzky dá prodejce spotřebiteli podepsat výstupní „kontrolní protokol“, který je ve skutečnosti novou dodavatelskou smlouvou.
Výhodné tarify
Stále častěji se také můžete setkat s tím, že tarify, které se na první pohled zdají být neuvěřitelně výhodné, mají cenu fixovanou jen na několik měsíců nebo jen na první rok trvání smlouvy. Pak cena komodity výrazně vzroste. Výjimkou není ani to, že se dotyčný ve smlouvě neumí dopátrat informace, jakou cenu bude nakonec vlastně mít. Další specialitou jsou smlouvy uzavírané až na dobu 109 měsíců.
Jak se bránit?
Pokud se dostanete do některé z výše uvedených situací, zkuste se co nejvíce ptát, zpomalte prodejce, řekněte, že potřebujete čas si vše promyslet. Často už fakt, že prodejce není schopen plně odpovědět na Vaše dotazy poukazuje na to, že je něco špatně.
Projděte si také desatero obrany před šmejdy v energetice ZDE, které připravil pro spotřebitele Energetický regulační úřad.
Jste klientem LICITU? Pak na jakoukoli telefonickou nabídku nebo případnou schůzku stačí odpovědět, že máte vše vyřešeno díky aukci, a že si vše nejdříve ověříte u svého obchodního partnera LICITU. Na tento argument prodejce většinou nemá co říct, neboť ví, že podmínky a ceny z aukce bývají pro klienta ty nejvýhodnější, a že mu nemá co lepšího nabídnout.
S LICITEM SE ŽÁDNÝCH TRIKŮ BÁT NEMUSÍTE
Sami víme, jak je těžké se v nejrůznějších nabídkách dodavatelů vyznat a jak rozlišovat mezi tím, co výhodné je a co zase není. Denně se na nás obracejí naši klienti s tím, ať jim poradíme, zda mají určitý dokument podepsat nebo domluvenou návštěvu absolvovat…
Pokud hledáte výhodnou změnu dodavatele energií, můžete se stejně jako už 40.000 klientů zapojit do LICITU, který díky sdružené poptávce a e-aukci všem klientům zajišťuje podmínky, které jinde nenajdete. Například dlouhodobě výhodnou, garantovanou cenu na 2 roky, vždy férové podmínky bez háčků a sankcí, právní ochranu díky LICIT Ombudsmanovi a další.
Chcete nezávazně zjistit, jaké podmínky a ceny můžeme nabídnout právě Vám? Stačí, když kliknete na tlačítko „Chci zjistit, kolik ušetřím“ níže, vyplnit jednoduchý kontaktní formulář a my se Vám do 2 dnů ozveme s dalšími informacemi.
VYZKOUŠEJTE LICIT I VY
stačí, když vyplníte a odešlete pár údajů
„Klikněte na tlačítko níže, které Vás přesměruje do jednoduchého kontaktního formuláře. V něm stačí vyplnit jen pár údajů, abychom se Vám mohli ozvat s dalšími informacemi. Nemusíte mít strach, že se odesláním údajů k něčemu zavážete. Jakmile údaje vyplníte a odešlete, bude Vás do 2 dnů kontaktovat jeden z mých kolegů. Pokud budete mít nějaký dotaz, klidně mi napište a já Vám vše rád vysvětlím“.
Mirek Slezák
péče o nové klienty
slezak@ecentre.cz