Lidé se na nás často obracejí s dotazy, s prosbou o pomoc, protože v momentě, kdy se snaží přejít k jinému dodavateli energií, získávají nemilou zkušenost. Děkujeme Vám za sdílení Vašich zkušeností.

Není už na čase změnit trh ve prospěch spotřebitelů?!

„Posílám Vám svoje zkušenosti s obstrukčními praktikami dodavatele el. energie – společností BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. při získávání nezbytných informací a dokumentů souvisejících s výpovědí smlouvy o dodávkách el. energie.

Začátkem dubna 2016 jsem se rozhodla neprodloužit smlouvu s BOHEMIA ENERGY, která měla být prolongována v říjnu 2016. Nový dodavatel po mně žádal kromě potvrzení o akceptaci výpovědi, abych zjistila u současného dodavatele datum, kdy končí platnost smluvního vztahu a tudíž ke kterému dni může být dodávka od dodavatele vypovězena a ukončena. Toto datum jsem taktéž potřebovala vepsat do mé písemné výpovědi, kterou jsem již měla připravenou.

Zjištění této triviální informace mi po vícenásobné telefonické a emailové komunikaci a urgencích trvalo více než 5 týdnů. Jsem přesvědčena, že pokud bych takto důsledně nepostupovala hrozilo by, že promeškám lhůtu pro podání výpovědi, kterou jsem dle smlouvy byla povinna dodržet tj. 90 dnů před koncem platnosti produktu.

Z emailové historie bylo patrné, jak vyhýbavě reagovala společnost Bohemia Energy na jednotlivé emaily (od 14.14.2016 do 25.5.2016) a jaké přišlo stanovisko po opakované tel. urgenci ohledně Výpovědi smlouvy (dne 25.5.2016).  S takovýmto přístupem jsem se ještě nesetkala. Nejdříve dodavatel vytvoří komplikovanou hromadu dodatků a příloh ke smlouvě (aby se v tom zákazník nevyznal) a pak ani oni sami neví kdy vlastně končí platnost smluvního vztahu z klientem. Stanovení tohoto data více než měsíc bezvýsledně řeší speciálně vytvořené „příslušné oddělení“ protože zřejmě referent, který by to měl mít na starosti není schopen se vyznat v tom, co by mělo být zcela jednoznačné a zřejmé pro každého zákazníka.

Nakonec po další tel. urgenci přišel poštou od Bohemia Energy dokument “ Ukončení smlouvy“ datovaný na sobotu 28.5.2016.“

Gražyna O.

———————————

„I já jsem měl problémy s původním dodavatelem elektrické energie. Původní smlouvu na dobu určitou mi změnil na dobu neurčitou, a když jsem přecházel k novému dodavateli, tak po mě požadoval penále 4000 Kč. Jelikož jsem se s nimi nechtěl dohadovat, tak jsem penále zaplatil.“

Mirek L.

———————————

„Dobrý den. My máme problém s Centropolem. Chtěli jsme se přihlásit do elektronické aukce na odběr elektřiny, prostě to není možné. Na původní smlouvě není uvedena doba, na kterou se smlouva sjednává. Poslali jsme tam žádost, aby nám bylo sděleno datum, ke kterému by bylo možné zrušit smlouvu, ale odpověď je vyhýbavá. Nevím jak dál.“

Pan a paní M.

———————————

Využijte LICIT a starosti nechejte na nás.

Právě zkušenosti mnoha lidí v momentě, kdy chtěli změnit dodavatele, aby ušetřili peníze, nás vedly k tomu, že jsme zavedli službu LICIT. V té se sdružují lidé, kteří chtějí šetřit, ale nemají sílu, čas nebo chuť celou změnu dodavatele řešit. Vyhledat doma smlouvu se stávajícím dodavatelem, případné dodatky, vyžádat si od dodavatele elektřiny či plynu informaci, kdy dané domácnosti končí dodávky, porovnat si ceny na trhu, ověřit podmínky, aby člověk s vidinou dobré ceny nenaletěl. To vše je součástí změny dodavatele. Stojí to za pár ušetřených tisíc ročně? I těm, kteří by změnu dodavatele raději vzdali, LICIT nyní nabízí možnost. Lidé LICITUJÍ pouhým zapojením se do služby. Vše ostatní řešíme my. Nezávislá aukční síň eCENTRE, která není v triku žádného dodavatele. Jsme v triku klientů. A čím více lidí bude LICITOVAT, tím větší vyjednávací sílu vůči dodavatelům energií lidé mají. Tak proč se nepřidáte i Vy?

———————————

„Já osobně problémy nemám. Od poslední aukce, které jsem se účastnil, jsem jak s dodavatelem plynu tak elektřiny spokojen. Oproti minulým dodavatelům dosahuji úspor. Jsem často kontaktován různými dodavateli o jejich výhodách, ale vždy stačí zmínka o elektronické aukci a mám klid.“

Zdeněk L.

———————————

„Dobrý večer,
mohu jen potvrdit, že před uzavřením spolupráce s eCENTRE jsme měli podobné problémy, jak popisujete, i my. Občas se i v posledním období objevili podomní obchodníci s energiemi, ale stačilo jim říct, že spolupracujeme s vámi a hovor byl ukončen.  Spolupráce s vámi je pro nás přínosem. Děkuji.“

Jiří Š.

———————————

„Dobrý den, reaguji na váš dopis a posílám své zkušenosti. Aukce jsem se účastnil dvakrát, poprvé, když jsem přecházel od ČEZ a změnil jsem dodavatele el. energie, tak to trvalo dlouho, než mi vrátili přeplatek, i když nebyl velký. Při druhém kole už problémy nebyly. Ale stále někdo volá a otravuje, abych změnil dodavatele. Po informaci, že mám smlouvu na dva roky, hovor končil. Ale teď se mi stalo, že mě zkoušeli přemluvit, že to není problém změnit po šesti měsících. Musím říct, že mě tyto nabídky hodně obtěžují a při dotazu, zda mám 5 min. čas hovor ukončím, aniž bych věděl, o co se jedná. Už na to prostě nemám nervy a chuť se bavit o nějakých změnách. Stačí mi to jednou za dva roky, protože patřím k té většině lidí, kteří nemají rádi takovéto změny. Než jsem šel do první aukce, tak jsem to dlouho zvažoval, ale neustálé navyšování zálohy od ČEZ moje rozhodnutí urychlilo. A udělal jsem dobře, protože ročně ušetřím za el. energii cca 5.000 Kč.“

Miloslav C.

 

Děkujeme za sdílení Vašich zkušeností. Velmi si toho vážíme.