Fakt, že ne všichni obchodní zástupci lovící nové zákazníky energetických firem se chovají eticky, je všeobecně známý. Používaná taktika má přitom některé společné rysy – staví na neinformovanosti lidí, které se agenti snaží co nejvíce zmást. Na co je dobré dát si pozor, přibližuje Tomáš Panáček ze spotřebitelského sdružení Licit.cz.

1. FALEŠNÍ PRODEJCI

Ačkoli podomní prodej řada obcí a měst zakazuje, úplně vymýtit tento nešvar se zatím nepodařilo. Scénář bývá vždy podobný. U domu zazvoní sympatický mladý člověk, který má připravený solidně znějící důvod návštěvy. Může se vydávat například za představitele stávajícího dodavatele, který přišel, aby „věrnému zákazníkovi“ nabídl slevu. Avšak dokument, který člověk podepíše v rychlosti u dveří, může být ve skutečnosti přechod k jinému poskytovateli. K takovému přístupu se většinou vážou i nevýhodné ceny a vysoké poplatky za předčasné odstoupení od smlouvy.

2. UKONČENÍ DODÁVEK

Našli jste si výhodnějšího poskytovatele a chcete k němu přejít? To ještě není vše. Pokud jste původní smlouvu podepsali na dobu určitou, potřebujete ke změně dodavatele znát datum ukončení dodávky, což bývá problém. Nepoctivá firma toto datum neposkytne, dokonce i do smlouvy jej agent napíše rukou a nečitelně. Zákazníkovi pak hrozí, že datum ukončení netrefí a musí zaplatit pokutu, případně se smlouva automaticky prodlouží. Dodavatelé mají podle zákona o elektronických komunikacích povinnost datum žadateli sdělit, ale běžná praxe tak bohužel nevypadá. Raději nic nepodepisujte.

 

3. HROZBY A NÁTLAK

Celý článek čtěte ZDE.